OTP 121
Vattenslang
Växelreglage
Kolla oljeläckage
Vaccume hose at rear actuator for 4wd
Hej J, jag har en gammal Synchro som jag inte längre kan reparera själv och undrade om ni skulle kunna ta er an denna klassiska Volkswagen. En gång till.
Vissa av delarna köpte jag när de inte fanns tillgängliga och jag har alla delar till växelreglaget ( from shifter to motor).
Behöv 1
Kylarslang bak är inte ansluten, se bild.
“Det här fotografiet visar den korrekta placeringen för varmvattnet som går från motorn till kylaren, men min ser inte ut så här när det gäller anslutningen. Se gärna den extra länken för att visa hur de har löst det här problemet i Kalifornien eftersom plaströret blir så hårt att man inte kan få en klämma över det. Jag vet inte vilken lösning vi skulle kunna komma på, men jag skulle kunna beställa röret.”))

“Länken ovan visar en eftermarknads reparationssats för rör, jag har inte detta men ville visa. Jag tror att det skulle kunna skarvas med ett alternativ.” Plaströr kan inte tätas med en ringklämma eftersom innerhylsan är för kort och tunn, och plaströret är hårt som cement.
2 Växelreglage från spak till motor renoverat med mina delar. I have the kit below and here is a link to some info on how some guys did this.
https://gowesty.com/blogs/article-library/shifter-adjustment-instructions-vanagon-manual-transaxle
3 Kontrollera oljeläckage vid cylinderhuvudet på passagerarsidan.
4 Byt vakuumslang bak för 4wd (sprucken vid aktuatorn).

Svart 3,5 mm vakuumslang i silikon
Schemat jag har är inte vad som finns på bilen, det är bakre diffaktuatorn och det är vad jag vet. Jag antar att vilken 3,5 mm slang som helst skulle fungera.
ps
https://gowesty.com/blogs/schematics/shift-rods-and-bushings-manual
and I have the big shop manual if needed.